Kaaimannen & Dolfijnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Andrea Engberts - WaarBenJij.nu Kaaimannen & Dolfijnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Andrea Engberts - WaarBenJij.nu

Kaaimannen & Dolfijnen

Door: Andrea Engberts

Blijf op de hoogte en volg Andrea

27 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Lieve lezers,

Weer eens even een update vanuit Suriname!

De 2e stageweek verloopt helaas anders dan gepland. Ik was geveld door een griepvirus. Maar dat betekent hier niet dat je dan lekker in je bed kan blijven liggen uitzieken. Nee, ‘s ochtends vroeg heb ik de taxi gebeld en die heeft me naar het ziekenhuis vervoerd om me te melden bij de bedrijfsarts.

Het is hier namelijk de regel, hoe ziek je je ook voelt, je moet je melden bij de arts. Hij verklaart je dan ziek. Daarna krijg je een briefje met zijn handtekening die ingeleverd moet worden op de afdeling. Aangezien ik de hele week ziek was, mocht ik mezelf elke ochtend weer naar de bedrijfsarts slepen, die vervolgens al zuchtend weer een handtekening zette.

Gelukkig weer helemaal opgeknapt en vorige week weer heerlijk gewerkt, het werk begint steeds meer te wennen en wordt steeds leuker!

Op dinsdag 14 februari wordt ik gebeld door het kantoor bij ons beneden. Ik moet direct op kantoor komen en het is nogal dringend. Toch een beetje met lood in de schoenen ga ik naar het kantoor, al denkend wat ik fout gedaan kan hebben. Kom ik het kantoor binnen, staan daar 3 grijnzende mannen en een bos rozen. ‘Deze zijn voor je bezorgd, daarom moest je even komen’. Een bos rozen van vriendlief! :D Toch nog een beetje Valentijnsdag hier in Suriname. :)

Van het weekend hebben we onze eerste trip gedaan. Eerst zijn we met een boot de Surinamerivier op gegaan en hebben daar dolfijnen gespot, geweldig hoe die dieren zo dichtbij komen terwijl ze in het wild leven!

Daarna zijn we naar een dorpje gevaren wat vroeger een plantage was. Daar heeft een vrouw echt Surinaams voor ons gekookt, Roti. Het smaakt prima, al houden de Surinamers wel van pittig eten ;)

Na het eten gaan we op jacht naar Kaaimannen, dit zijn een soort krokodillen. In een smal, wankel bootje varen we in het pikkedonker door een soort beek, links en rechts van ons vliegen allemaal vuurvliegjes, wat is dat gaaf om te zien! Net alsof er heel veel lampjes in de lucht hangen! Halverwege de beek moeten we even uitstappen en ons bootje over een soort moeras trekken. Dan komen we in het gebied waar de Kaaimannen leven. Onze gids doet een zaklamp aan en wij moeten opletten waar we ogen op zien lichten. Na een tijdje rondvaren zien we de ogen van een Kaaiman dichtbij. We varen er rustig naartoe. De gids heeft een stok met een soort rond touw eraan, hij steekt de stok rustig uit en gooit het touw om de kop, hebbess.. de Kaaiman is gevangen! Na wat gespartel heeft de gids de Kaaiman in de boot, elastiekje om de bek en wij mogen hem vasthouden. We varen met de Kaaiman naar de kant om nog even te poseren voor de foto. Daarna varen we mega enthousiast weer terug naar Paramaribo! :)

(Voor foto's zie hieronder)

  • 27 Februari 2017 - 21:34

    Julia:

    Prachtig om te zien, dat je het naar je zin hebt daar. Het is een mooie belevenis in je leven! Hou vol, Andrea en geniet ervan! Je liefje wacht heus wel op je! Groetjes, Gert en Julia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Op 2 februari 2017 hoop ik voor 5 maanden te vertrekken naar Suriname! Ik ga daar naar toe met het doel om stage te lopen voor de laatste 20 weken van mijn opleiding Verpleegkunde. Ik ga deze stage doen in het Academisch ziekenhuis te Paramaribo. Ik hoop in mijn vrije tijd Suriname te gaan ontdekken en wil jullie via deze weg daarvan op de hoogte te houden!

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 92171

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 30 Juni 2017

Suriname

Landen bezocht: